Beeldende vorming
De WSV wil natuur en techniek een belangrijke structurele plaats geven in het onderwijs om op deze manier tegemoet te komen aan de verschillen tussen de leerlingen en gebruik te maken van de verschillende leerstrategieën van de leerlingen.
Er wordt gebruik gemaakt van de methode Natuniek. Deze methode is concentrisch opgebouwd rond 4 natuur- en 4 techniekthema's. Bij de techniekthema's ontwerpen en maken de leerlingen zelf een praktische techniekopdracht. Bij dit proces wordt de onderzoekende houding van de leerlingen gestimuleerd. Het aanbieden van techniekvaardigheden krijgt een grote rol binnen de lessen beeldende vorming. Naast het ontwikkelen van vaardigheden om tot een product te komen neemt kennis van de materialen ook een centrale rol in binnen de technieklessen. Het materiaal wordt aanschouwelijk gemaakt en de uitleg die hierbij hoort wordt in de groep gegeven. Op deze manier ontstaat er een wisselwerking tussen groepsleerkracht en vakdocent.
De waterraket
Klik op de afbeelding
De windmolen
Klik op de afbeelding
Hoe maak je een krukas
Klik op de afbeelding